söndag 15 april 2018

Hur man kan skapa en extra inkomst

Hej!

Hoppas ni har haft en trevlig helg och ser fram emot en ny börsvecka! Det känns kul att komma igång med bloggandet även om det är mer krävande än jag trodde till en början. Min förhoppning är att bli bättre och utvecklas som bloggare för att kunna skapa ännu mer läsvärt material.
Idag tänkte jag dela med mig av några tankar kring hur man kan skapa en egen extra inkomst, utöver t.ex. ditt vanliga arbete. Mina förslag lyder:

1. Hyra ut en bostad eller en del av en bostad. Ett bra sätt att generera en månadsinkomst från personer som du hyr ut till.
2. Programmera en app. Genom att skapa en egen app och ta betalt för den eller genom att skapa en app som är gratis men som innehåller reklam. Det finns flera guider på nätet om hur programmering av appar funkar!
3. Investera i utdelningsaktier. Det här alternativet går långsamt till en början men när bollen väl är i rullning så går det desto fortare. Ett bra sätt att öka på sina utdelningar varje år är att investera regelbundet i stabila utdelningsbolag och dessutom återinvestera den inkasserade utdelningen tills man exempelvis har kommit upp i den nivån av års-/månadsinkomst man vill uppnå och man känner att man vill plocka ut utdelningen istället för att återinvestera den.
4. "Mina" kryptovalutor. Kräver lite kunskap och kan generera ganska bra pengar om man har rätt förutsättningar. Är man intresserad rekommenderar jag att man läser på om "mining cryptocurrencies".
5. Bli "Youtuber" eller bloggare och tjäna pengar på reklamintäkter eller t.ex. sponsrade videos.

Det var några förslag på hur man kan generera extra inkomster för att boosta sitt kassaflöde. Om ni har några andra bra förslag får ni gärna kommentera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar